Menu

Sposoby na kaca

Wszystko o kacu co tylko można sobie pomyśleć i też te rzeczy których nie można

Beta-alanina - czym jest, jakie ma działanie, jak stosować

faszynelka

β-Alanina

chemistry2938901_1280

Beta-alanina jest zmodyfikowaną wersją aminokwasu alaniny. Stanowi ona budulec karnozyny, związku, który wspomaga buforowanie kwasu w mięśniach oraz zwiększa wydolność fizyczną w zakresie 60-240 sekund. β-Alanina może wspomagać przyrost masy mięśniowej, a karnozyna ma najprawdopodobniej działanie antyoksydacyjne i działa przeciwstarzeniowo.

Właściwości Beta-alaniny

Badania wykazały, że beta-alanina zwiększa wytrzymałość mięśni. Wiele osób twierdzi, że są w stanie wykonać jeszcze jedno lub dwa powtórzenia na siłowni, kiedy wykonują ciężkie ćwiczenia w seriach po 8-15 powtórzeń. Suplementacja β-alaniny może również poprawić wydajność w umiarkowanych lub wysoko intensywnych ćwiczenia krążeniowych, takich jak wiosłowanie na maszynie czy bieganie. Kiedy Beta-alanina jest spożywana, przekształca się w cząsteczki karnozyny, które działają jako bufor kwasów w organizmie. Karnozyna jest magazynowana w komórkach i jest z nich uwalniana w odpowiedzi na obniżenie poziomu pH organizmu. Zwiększenie ilości magazynowanej karnozyny może chronić nasze ciało przed spadkami odczynu pH wywołanymi przez dietę oraz przeciwdziałać powstawaniu kwasu mlekowego w wyniku ćwiczeń.

chemistrylabexperiment3005692_1280

Źródło Beta-alaniny

Głównym źródłem pokarmowym karnozyny i β-alaniny jest mięso. Poziomu tych związków w mięsie jest związany z ilością metabolicznej aktywności, którą miało zwierzę w trakcie życia. Karnozyna i β-alanina nie mają statusu pseudowitamin. Każdy stan niedoboru związany z którąś z tych substancji nich może być również nazwany ogólnym niedoborem białka związanego z niezbędnym aminokwasem histydyną. Deficytu obu substancji można tego uniknąć poprzez spożywanie większej ilości protein.

Dawkowanie Beta-alaniny 

Standardowa dawka dzienna β-alaniny wynosi 2-5 gramy. Duże dawki β-alaniny mogą powodować uczucie mrowienia zwane parastezją. Jest to jednak nieszkodliwy skutek uboczny, którego można uniknąć poprzez stosowanie takich form suplementów, które
uwalniają się powoli lub poprzez zmniejszenie pojedynczej dawki (0,8-1 g) i przyjmowanie beta-alaniny kilka razy dziennie.

Sponsorzy notki: Darmowa bramka sms

Notka powstała przy pomocy strony: Suplementy diety

 

© Sposoby na kaca
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci